Mednarodno povezovanje učencev

V letošnjem šolskem letu se spletni izobraževalni projekt eTwinnig odvija tudi na naši šoli. eTwinnig je virtualna večjezična skupnost šol in vrtcev širom Evrope in tudi širše, ki omogoča medsebojno povezovanje pedagoških delavcev in učencev. Naši učenci se torej s svojimi vrstniki, ki prihajajo iz tujih držav, povezujejo prek evropske spletne platforme.

Učenke 8. oz. 9. razreda Karin, Nany, Brina, Melita, Aneja, Živa in Mija so celo šolsko leto sodelovale v eTwinning projektu EcoQuesters: Questing for Sustainable School Tourism Solutions, kar bi lahko slovenili kot Eko poznavalci: Iskanje trajnostnih rešitev za šolski turizem. V projektu so poleg naših učenk sodelovali dijaki in dijakinje iz Grčije (1st Lyceum of Spata), Španije (Colegio Santa Teresa León) in Hrvaške (IV. Gimnazija Marka Marulića Split). Zasledovanje in uresničevanje ciljev projekta, kamor spada razumevanje vplivov turizma, spodbujanje mednarodnega sodelovanja in mreženje, izboljšanje znanja angleščine in digitalne pismenosti, je potekalo z reševanjem nalog, ki so jih učenke mesečno opravljale v angleščini.

Naše mednarodno sodelovanje se je začelo jeseni, ko smo z učenci dobili prvo nalogo. Izdelati smo morali kratko predstavitev naše šole in izpolniti vprašalnik. Še preden smo dobro začeli reševati spletne zadolžitve, smo se pogovorili o varnosti na internetu, spletnem bontonu, priznanju avtorstva in skupaj z ostalimi udeleženci oblikovali miselni vzorec na to temo. Nato smo razmišljali o trajnostnih oblikah turizma. Vsak izmed učencev je napisal, katero prevozno sredstvo mu je najbližje. Med uvodne aktivnosti so spadali tudi igranje binga, postavljanje spoznavnih vprašanj na forumu ter izpolnjevanje miselnega vzorca z uporabnimi izrazi v posameznih jezikih, torej v slovenščini, hrvaščini, grščini in španščini. Vsaka skupina je prispevala svoj del. V decembru je pred prazniki sledilo spletno srečanje vseh udeležencev, kar je bilo posebno doživetje, saj videosrečanje s tujci ni ravno vsak dan na sporedu. Pa še nastopati je bilo treba, in to v tujem jeziku! Naše učenke so se odlično odrezale, tudi začetna trema je hitro popustila. Vsaka izmed skupin je predstavila svojo šolo in kraj ter pripravila kviz Kahoot, ki so ga udeleženci po vsaki predstavitvi tudi odigrali. Vzdušje je bilo zelo sproščeno in zabavno. Zapeli smo še božično pesem in si zaželeli mirne praznike. V januarju je bil čas za novo nalogo. Razmišljali smo o vrstah turizma, pozitivnih in negativnih vplivih turizma na okolje, gospodarstvo in družbo. Sooblikovali smo predstavitev, v kateri je vsak izmed učencev prispeval svoj del in nastala je lična e-knjiga. Naše sodelovanje se je nadaljevalo s sooblikovanjem novega spletnega dokumenta – zopet smo s skupnimi močmi izdelali več predstavitev o turističnih znamenitostih in zanimivih dejavnostih. Najprej je vsaka izmed ekip začela oblikovati predstavitev svoje občine oz. regije, le da je ni izpolnila povsem do konca, ampak so to naredili dijaki iz drugih držav, ki so morali informacije najprej seveda sami poiskati. Mi smo tako dopolnili poglavja o verskih, zgodovinskih, rekreacijskih, kulturnih ali športnih znamenitostih v drugih državah. S Hrvaško nismo imeli nobenih težav in smo lahko pisali iz lastnih izkušenj, pri Španiji in Grčiji pa se je bilo potrebno malo bolj potruditi in regiji s pomočjo spleta najprej temeljito raziskati. Na koncu smo si predvsem želeli, da bi si znamenitosti lahko ogledali tudi v živo. Zanimivo je bilo videti, katere znamenitosti so v naši regiji oz. kar v naši državi izpostavili tuji udeleženci. V mesecu marcu je sledilo še eno videokonferenčno srečanje, kjer so učenci predstavljali turistčne znamenitosti v svoji državi oz. regiji. Videokonferenca je učenkam zopet povzročila malo treme, a so jo uspešno premagale in zelo samozavestno predstavile naše kraje. Za popestritev je tudi tokrat vsaka izmed skupin pripravila spletni kviz. V zraku je bilo čutiti napetost in tekmovalnost, ko smo preizkušali svoje znanje in hitre prste. S skupnim srečanjem smo bili zelo zadovoljni, iz vseh predstavitev pa je nastal tudi skupni video. Zahtevnejši del projekta je bil tako uspešno za nami, opraviti je bilo potrebno še zadnje zadolžitve: s pomočjo spletnih orodij smo izdelali logotip projekta in z glasovanjem izbrali najustreznejšega, rešili končno anketo ter na forumu delili svoja mnenja in vtise o projektu.

Učenkam je bil projekt všeč, saj je predstavljal novo izkušnjo na različnih področjih. Spoznavale so vrstnike iz tujine, njihove šole in kraje, delale z različnimi spletnimi orodji in aplikacijami, pridobivale znanje o vplivih turizma in se tudi kritično opredelile do njegovega vpliva, se urile v angleščini in spopadale s strahom pred javnim nastopanjem. Prav tako so se opogumile ter na forumu večkrat delile svoje mnenje in se pogovarjale z drugimi učenci, zato smo nanje zelo ponosni.