Pomoč otrokom v stiski

Pozdravljeni učenci.

V obdobju, ko ostajamo doma vedite, da niste prepuščeni sebi. Na šoli smo vam ob morebitnih stiskah, kljub fizični distanci, vedno pripravljeni prisluhniti in pomagati. V primeru morebitne stiske se za pomoč lahko obrnete na šolo, na osebo, ki ji zaupate. To je lahko razrednik, posamezni učitelj, svetovalni delavec, ravnateljica ali katerakoli druga oseba na šoli.

Prav tako so vam na voljo različne kontaktne številke, na katere se v stiski lahko obrnete.1. TOM TELEFON za otroke in mladostnike, ki deluje v okviru Zveze prijateljev mladine Slovenije (ZPMS), na 116 111, vsak dan med 12. in 20. uro.

https://www.e-tom.si/

NEKAJ KORISTNIH POVEZAV:
Ne zaupaj vsakomur in vsemu na internetu
Razbremenilni pogovori s psihologi tudi v obdobju koronavirusa
Hec ali zafrkancija?
Kaj naj počnem? #ostanimodoma

2. SVETOVALNICA ZA PSIHOLOŠKO POMOČ POSVET, ki osebam v duševni stiski omogočajo pogovore po telefonu ali videu na 031 704 707 in 031 778 772 vsak delovni dan med 8. in 18. uro.
http://www.posvet.org/

3. TERAPEVTI SLOVENSKE KROVNE ZVEZE ZA PSIHOTERAPIJO, dosegljivi so na telefonski številki 01 600 93 26 vsak dan od 16. do 20. ure.

4. KLIC V DUŠEVNI STISKI na 01 520 99 00 vsak dan med 19. in 7. uro zjutraj.

5. ZAUPNA TELEFONA SAMARIJAN IN SOPOTNIK na 166 123, dosegljiva 24 ur na dan.

6. Dodatna pomoč je dosegljiva pri lokalnih zdravstvenih domovih, https://www.nijz.si/sl/strokovnjaki-s-podrocja-dusevnega-zdravja-v-casu-epidemije-koronavirusa-na-voljo-za-brezplacne

7. DRUŠTVO SOS – v primeru nasilja se posamezniki lahko obrnejo na telefonsko številko 031 699 333 (od 9h do 15h), 080 11 55 (od 12h do 18h) in na drustvo-sos@drustvo-sos.si .

8. DRUŠTVO ZA NENASILNO KOMUNIKACIJO na 031 770 120 (LJ) in 031 546 098 (KP), vsak dan od 8. do 20. ure.

PRAKTIČNI NASVETI ZA MLADOSTNIKE

UNICEF je zbral nekaj praktičnih nasvetov o tem, kaj lahko mladi naredijo za svoje duševno zdravje v obdobju samoizolacije. Celoten članek je dostopen na tej povezavi. Izpostavljamo ključne točke:


1. Normalno je, da občutiš tesnobo

Če občutiš tesnobo zaradi zapiranja šol in zaskrbljujočih naslovov v medijih, vedi, da nisi edini. Psihologi že dolgo prepoznavajo, da je občutek tesnobe normalna in zdrava funkcija telesa, ki nas opozori na grožnje in nam pomaga sprejeti ukrepe, da se zaščitimo. Občutek tesnobe ti pomaga sprejeti odločitve, ki so zdaj nujno potrebne – ne druži se z drugimi razen družinskimi člani; umivaj si roke in ne dotikaj se obraza. Občutki tesnobe so torej pomembni za zaščito nas samih in tudi drugih. S tem skrbimo za člane naše skupnosti in ljudi okoli nas.

Normalno je torej, da v trenutnih razmerah občutiš tesnobo in negotovost. Pri tem je izjemno pomembno, da informacije o koronavirusu pridobivaš izključno iz zanesljivih virov (www.nijz.si; www.gov.si; www.unicef.si in drugih) oziroma preveriš ostale informacije, ki jih prejmeš po manj zanesljivih kanalih. Neresnične oziroma zavajajoče informacije lahko občutek tesnobe le še poslabšajo.

Če si v skrbeh, da si okužen s koronavirusom, se čim prej pogovori s starši oziroma skrbniki, da ti lahko pomagajo. Vedi, da bolezen pri otrocih in mladih običajno poteka v blagi obliki in da je mogoče simptome bolezni lajšati oziroma zdraviti. Predvsem pa ne pozabi na najbolj učinkovite ukrepe: ne druži se z drugimi razen ožjimi družinskimi člani, umivaj si roke in ne dotikaj se obraza.


2. Zamoti se

Strokovnjaki priporočajo, da je v težkih razmerah, kot so trenutne, zelo koristno, če težave razdeliš na 2 kategoriji: stvari, pri katerih lahko nekaj narediš in jih izboljšaš, ter stvari, pri katerih ne moreš storiti ničesar. V trenutnih razmerah je veliko stvari prav v drugi kategoriji.

Kljub temu ti pri soočanju s težkimi situacijami lahko pomaga, če se zamotiš. Pisanje domačih nalog, gledanje priljubljenih filmov, branje knjig, so načini, s katerimi se lahko sprostiš in najdeš ravnovesje iz dneva v dan.


3. Poišči nove načine povezovanja s prijatelji

Če v teh razmerah pogrešaš prijatelje, so družbena omrežja odličen način za povezovanje. S prijatelji lahko organizirate virtualno druženje in skupaj popijete čaj ali kavo, si ogledate videe, klepetate …

Bodi ustvarjalen: Pridruži se kateremu od popularnih izzivov, kjer s prijatelji deliš motivacijske vsebine, kot so misli, profili in fotografije. Pri tem upoštevaj napotke za zagotavljanje svoje varnosti in varnosti drugih na spletu ter bodi spoštljiv do drugih.

Ob vsem tem pa ne pozabi, da ob zaslonih in na družbenih omrežjih ni zdravo niti koristno preživeti več ur, saj lahko le še povečajo občutek tesnobe. Priporočamo, da si s starši določiš omejen čas za zaslone in ga tudi spoštuješ.


4. Osredotoči se nase

Si si vedno želel začeti kakšen nov hobi, se naučiti nekaj novega? Zdaj je pravi čas, da se tega lotiš. S tem, ko se osredotočaš nase in iskanje načinov, kako kreativno zapolniti svoj čas, boš izboljšal tudi svoje duševno zdravje.


5. Zavedaj se svojih občutkov

Ker so odpovedani številni dogodki s prijatelji in boš izpustil hobije ter športne tekme, lahko občutiš razočaranje. Pomembno je, da se teh občutkov zavedaš in si jih dopustiš. Dovoli si biti žalosten ali razočaran in kmalu se boš počutil bolje, saj boš svoja čustva ozavestil.

Vsak se na svoj način sooča s svojimi čustvi. Nekateri mladi ustvarjajo, nekateri se pogovarjajo s prijatelji. Delaj tisto, kar se ti zdi, da je dobro zate.


6. Bodi prijazen do sebe in drugih

Nekateri mladostniki se v tem času soočajo z ustrahovanjem, zato jim ponudi svojo podporo. Tvoje spodbudne besede lahko naredijo veliko spremembo.

In zapomni si: bolj kot kdaj prej moramo biti zdaj pozorni na to, kaj govorimo oziroma delimo, da ne bi prizadeli drugih!

Povzeto po: dr Lisi Damour

Dostopnost